דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים - הלכה למעשה 

מאת    [ 02/04/2008 ]

מילים במאמר: 1326   [ נצפה 2720 פעמים ]

איך מקדמים אתרים?

מאמר זה בא לתאר את המשתנים הקובעים את דירוגו של אתר במנועי החיפוש הפופולריים כמו גוגל ובצעדים שעל בעלי האתרים לנקוט כדי להבטיח את הנראות (visibility) של האתר ולהגביר את חשיפתו לקהל הגולשים. יש להדגיש כי תחום קידום האתרים הינו נושא דינאמי שמשתנה באופן תדיר ופרדיגמות שהיו נכונות לפני שנתיים, לא בהכרח נכונות כיום (חלק מזה לאור העובדה שחברות מנועי החיפוש, ובראשן גוגל, משנות אחת לכמה זמן את האלגוריתמים שלהם, שינויים שאינם חשופים לציבור ועלולים להשפיע על דירוג האתר). בכל זאת, עדיין ישנם כמה צעדים בסיסיים שבאמצעותם נוכל לדחוף את האתר לראש הטבלה.

מהו קידום אתרים?
קידום אתרים הינו שם כולל למשפחה של שירותים ופעילויות שמטרתן היא שיפור נראות האתר ברשת (בעיקר על-ידי שיפור מיקומו במנועי חיפוש אולם לא רק), לצורך הגדלת נפחי תעבורת הגולשים הנכנסים אל האתר. שירותי קידום מקצועיים אלו מוצעים על-ידי חברות המתמחות בקידום אתרים אולם ישנם צעדים שבעלי אתרים יכולים לנקוט באופן עצמאי כדי לקדם את אתריהם.

קידום במנועי חיפוש - האספקט הקלאסי של קידום אתרים הוא קידום האתר במנועי חיפוש. קידום זה מתחלק לשני סוגים עיקריים - קידום טבעי, כלומר, דחיפת האתר לראש טבלת התוצאות באמצעות פעילויות מסוימות והכנסת מילות מפתח לתכני האתר. קיימת גם אפשרות של קידום מהיר של האתר באמצעות מסעות פרסום במסגרתם מופיע הקישור לאתר שלכם תחת קישורים ממומנים. אתם משלמים למעשה סכום כסף לחברת מנוע החיפוש בכל פעם שגולש נכנס לאתר שלכם דרך קישור ממומן. דרך זו הינה אפקטיבית עבור עסקים חדשים שטרם הצליחו להכניס דריסת רגל ממשית לרשת, ומעוניינים להגביר את זרימת הגולשים לאתר תוך זמן קצר.

קידום האתר באתרים אחרים (פורומים, אינדקסים וכיוב') - קידום האתר באמצעות הכנסת קישורים לאתרים אחרים יכולה להתבצע באמצעות פרסום מודעות בפורומים (יש להקפיד ולקרוא את חוקי הפורום ולפרסם את האתר באופן שלא יגרור את מחיקת ההודעה שלכם או חסימת המשתמש שלכם (ban)). ניתן גם לפרסם את האתר באמצעות באנרים באתרים אחרים, אם בתשלום ואם באמצעות הסכמי החלפת קישורים או באנרים עם אתרים אחרים מאותו התחום. יש לציין, כי הגדלת מספר הקישורים המפנים לאתר שלכם מאתרים אחרים תסייע משמעותית לשיפור מיקומו במנועי חיפוש (קידום טבעי).

רשימות תפוצה וקשרי לקוחות - דרך נוספת להרחיב את התעבורה לאתר היא באמצעות שמירה על קשר עם לקוחותיכם או גולשים שהביעו עניין בתכנים שאתם מציעים. הדרך הקלאסית לכך היא newsletter, מידעון הנשלח באמצעות רשימת תפוצה לגולשים שנתנו את הסכמתם להצטרפות לרשימה (נרשמו דרך האתר לדוג'). קידום האתר באמצעות דואר זבל (שליחת פרסומות לכתובות שלא נתנו את הסכמתם), למרות שאינו מהווה בישראל עבירה פלילית, זהו נוהג פסול שיכול לפגוע באמינות האתר שלכם (Mcaffee מבצעת בדיקות של אתרים (http://www.siteadvisor.com/), בין היתר גם לנושא דואר זבל, ואתרים השולחים כמויות גדולות של דואר נכנסים אצלם לרשימה השחורה של אתרים מסוכנים. לכם כגולשים, שירות זה מסייע לזהות אתרים מסוכנים עוד בשלב החיפוש בגוגל (לאחר התקנת הרכיב המתלבש על הדפדפן, הסימון V או X מופיע ברשימת התוצאות).

איך מקדמים את האתר במנועי חיפוש באופן עצמאי - עקרונות
אם אתם מעוניינים לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש כמו גוגל, msn live וואלה או נענע ללא היזקקות לסיוע של חברות חיצוניות, מומלץ לנקוט בצעדים הבאים. חשוב לזכור שעבודת קידום האתר דורשת זמן וסבלנות. מאגרי הנתונים של מנועי החיפוש לא מתעדכנים בן לילה ולעיתים התוצאות של הצעדים שלכם יקבלו ביטוי בשטח רק כעבור מספר שבועות ואף חודשים, לכן היאזרו בסבלנות.

1. יצירת קישורים באתרים אחרים המובילים לאתר שלכם. זו הדרך המובילה לשם שיפור המיקום שלכם. ככל שיהיו יותר אתרים שיפנו לאתר שלכם, מנועי החיפוש ייטו לראות בו אתר חשוב שיש למקמו לפני אתרים אחרים. פרמטר נוסף שחשוב להכיר הוא שישנה חשיבות למהו הדירוג של האתר המפנה לאתר שלכם, כלומר, האם האתר המפנה הוא חשוב כשלעצמו? ישנו הבדל אדיר אם קישור לאתר שלכם מופיע ב-Y-net או באתר הבית של המוקדש לכלבכם הנאמן.

2. הכנסת מילים רלוונטיות לתוך עמודי התוכן של האתר - פרמטר נוסף שמנועי חיפוש בוחנים הוא כמה פעמים חוזרת מילה מסוימת באתר, ובכמה עמודים היא מופיעה. החיפוש מתבצע על מילה/מושג/צירוף מלים מסוים. ככל שמילה מסוימת נפוצה יותר בעולם, כך יהיה קשה יותר להגיע לראש התור כיוון שישנם הרבה מתחרים על אותו מושג. אזהרה - חברת גוגל תסיר מרשימת התוצאות אתרים בהם נעשה שימוש בטכניקות לא לגיטימיות כגון הכנסת מלל שקוף, מיקרוסקופי או רפטטיבי (ללא משמעות). כאשר מדברים על טקסט שקוף, מדובר על הכנסה של טקסט בצבע הרקע של האתר כך שהוא לא נראה לגולש המזדמן אולם מנועי חיפוש סורקים, ממפים אותו ומייחסים לו חשיבות כמו לכל טקסט אחר באתר. המשמעות היא שנוצר עיוות בין התכנים הקיימים באתר בפועל לבין אלו שמנוע החיפוש זיהה ויציג בעמודי התוצאות ולכן גוגל תחסום אתרים העושים שימוש בטכניקות אלו. לקריאה על הקווים המנחים של גוגל לבניית אתרים ופירוט אודות טכניקות אסורות כנסו ל-http://www.google.com/intl/iw/webmasters/guidelines.html.

3. דאגו למלא תכנים רבים באתר - מנועי חיפוש אוהבים אתרים עשירי תוכן המתעדכנים תדיר. אתרים כאלו מבחינת מנועי החיפוש אלו אתרים שבהם הסיכוי שהגולש יימצא את מבוקשו הוא הרב ביותר (פורומים לכן הם פופולריים למדי בתוצאות). איכות ולא רק כמות - מעבר לכך, אם האתר שלכם יהיה משופע בתכנים איכותיים, יגדל הסיכוי שאתרים אחרים/גולשים בפורומים ייצרו קישור אליכם. יכולת הכנסת תכנים מתקשרת לנושא האתרים הדינאמיים בו עסקנו במאמר שבקישור זה.

4. צרו הקשרים ולינקים פנימיים בתוך האתר - בנוסף לחיבתם העמוקה לתכנים, מנועי חיפוש, בעיקר גוגל, אוהבים גם קישורים. הקישור מבחינת מנוע החיפוש יספק בדר"כ תיאור של העמוד העומד מאחוריו, לכן דאגו לקשר את העמודים הפנימיים שלכם אחד לשני באמצעות מילות מפתח רלוונטיות לתוצאות שהייתם רוצים לקדם במנוע החיפוש.

איך מתחילים - הלכה למעשה

מיפוי המושגים
ראשית, עליכם למפות את המילים החשובות ביותר לעסק שלכם, מילים ומושגים שהייתם רוצים שכאשר גולש יחפש אותם בגוגל או במנועי חיפוש אחרים, יובילו לאתר שלכם. מומלץ לבצע חיפושים של המילים כדי לראות מה מספר התוצאות שמביא כל חיפוש. קידום אתר למילת חיפוש שמביאה 10 מיליון תוצאות יהיה קשה הרבה יותר מקידום האתר למילת חיפוש המניבה 10K תוצאות. בחלק העליון של מסך התוצאות ב-google ניתן לראות את מספר התוצאות הקיים למילת המפתח שחיפשתם.

הכנסת תכנים מגוונים ואיכותיים לאתר, ושתילת מילות מפתח ומושגים חשובים בתוכם
אחרי שהבנו אילו מילים הן החשובות לנו ביותר, יש לשלבן בתכני האתר, ומומלץ להפוך חלק מהן גם לקישורים המובילים לעמודים בתוך האתר (קישורים המובילים החוצה לא יסייעו לכם). רצוי, כאמור, למלא את האתר בכמה שיותר תכנים טקסטואליים רלוונטיים.

הכנסת קישורים אל האתר מאתרים אחרים -החלפת קישורים והכנסה לאינדקסים
זהו שלב לא פשוט שדורש לא מעט השקעה וזמן אבל הוא גם האפקטיבי ביותר. ישנם בארץ לא מעט אתרי אינדקס שיהיו מוכנים להכניס את האתר שלכם לאחר בחינתו והערכתו (גם מתקשר לנושא התכנים הרלוונטיים והאיכותיים באתר). בקישור זה תוכלו למצוא ריכוז קישורים לעמודי "הוסף אתר לאינדקס", והוא באדיבות יוסי בצלאל מקידומים - http://www.kidumim.com/addsite.html. דרכים נוספות עליהן דובר הן קידום האתר באמצעות מודעות בפורומים שונים והחלפת פרסומות וקישורים עם אתרים אחרים.

יצירת מפת האתר (site map) ושליחתה לגוגל
גוגל מאפשרת למנהלי אתרים לשלוח אליהם קובץ xml הכולל מיפוי של האתר- Site map. חשיבותה של מפת האתר היא בכך שהיא מבטיחה שמנוע החיפוש יגיע לכל המקומות הרלוונטים באתר. בכך שאנו מסייעים לרובוט של מנוע החיפוש לנוע באתר שלנו, אנו מרווחים מיפוי עדכני ומדויק יותר. באתרים שאנו מפתחים, אנו מציעים רכיב מפת אתר דינאמי העוקב באופן צמוד אחר השינויים באתר ושולח אותם לגוגל (לאחר הרשמה לשירות שלהם בקישור הבא - www.google.com/webmasters/sitemaps.)

ניתוח סטטיסטיות
מערכת הסטטיסטיקה של האתר שלכם מכילה מידע רב ערך לנושא קידום האתר. באמצעות מערכת הסטטיסטיקות של האתר אתם יכולים להבין כמה גולשים נכנסים לאתר שלכם ומהיכן מגיעה התעבורה (מאילו אתרים ומאילו שאילתות במנועי חיפוש). ניתוח זה יסייע לכם להחליט באילו אפיקים כדי לרכז מאמץ ובאילו התרומה היא שולית יותר.

מה המיקום שלי בגוגל?
לעיתים יש תחושה שגוגל "שכחו" את האתר שלנו ("למה אני לא מופיע בגוגל?"). ברוב המקרים, הסיבה האמיתית היא שהוא קבור בעמודי התוצאות האחרונים ולכן אנחנו (ורוב הגולשים), לא רואים אותו. חברת אינטרפרו פיתחה כלי המאפשר לברר מהו המיקום של האתר בגוגל לפי מילת מפתח נבחרת. את התוכנה ניתן להוריד בחינם באתר החברה. זה יחסוך לכם זמן רב בחיפוש מעיק בין עשרות עמודי תוצאות.

סיכום
עם קצת זמן והשקעה ניתן לקדם את האתר בצורה טובה ובעלות נמוכה. חשוב לזכור כי מדובר בעבודה מתמשכת ושמירת מיקומו הגבוה של האתר דורשת תחזוקה שוטפת. השיטות שלעיל אינן מקיפות את כל הפעילויות שניתן לבצע על מנת לקדם את האתר אולם הן מקנות נקודת פתיחה טובה יותר אל מול אתרים שכלל לא נוקטים בצעדי קידום אפקטיביים.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב